هفته کتاب و کتابخوانی مبارک باد
![]()
![]()
![]()
![]()
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با هدف گسترش تعاملات فرهنگی و بهره گیری از ظرفیتهای مشترک، با رئیس دانشگاه ایلام دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با هدف گسترش تعاملات فرهنگی و بهره گیری از ظرفیتهای مشترک، با طاهر علی محمدی، رئیس دانشگاه ایلام دیدار کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این دیدار با اشاره به نیاز متقابل دانشگاهها و کتابخانه های عمومی، گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه ها جزو گروه های هدف و محوری در کتابخانه های عمومی هستند.
وی با اشاره به رویکردهای جدید کتابخانه های عمومی، اظهار داشت: کتابخانه های عمومی با ماموریتهای جدیدی که در ارتباط با توسعه فرهنگ عمومی از طریق کتاب و کتابخوانی تعریف نموده اند، در حال تبدیل شدن به کانون های فرهنگی و اجتماعی بزرگ و تاثیرگذار در روند رشد و توسعه جامعه هستند.
حیدری همچین اشاره کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان سازمانی جوان روند تکاملی سریعی را طی می کنند و با تعریف خدمات جدید، تنوع و گوناگونی زیادی یافته است.
در این دیدار طاهر علی محمدی، رئیس دانشگاه ایلام گفت: کتاب در نزد مقام معظم رهبری جایگاه و اهمیت بالایی دارد و این مقوله جزو دغدغه های همیشگی و مورد تاکید وی است بنابراین مجموعه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارند جهت نیل به اهداف مورد نظر وی تلاش نمایند.
وی ادامه داد: خصائص برجسته انسانی مانند قدرت تحلیل مسائل، وسعت فضای اندیشه و نظم و انضباط فکری در کنار فضائل بالای اخلاقی و اجتماعی، حاصل و نتیجه انس با کتاب است.
علی محمدی اظهار داشت: وضعیت کتابخوانی در جامعه رضایت بخش نیست و به شدت تحت تاثیر قضای مجازی و ابزار نوین اطلاعاتی قرار گرفته است و این موضوعی نگران کننده است و باید برای چاره اندیشی کرد.
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: توجه به کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی در محیط دانشگاه ایلام از برنامه های اصلی است و این موضوع را با تقویت ارتباط با کتابخانه های عمومی پیگیری خواهم کرد.
![]()
![]()
![]()
![]()